Działania w projekcie

Jak zamierzamy działać aby sprostać wyzwaniem projektu:

– pracę zaczniemy od nawiązywania kontaktu z dziećmi i ich rodzinami. Postaramy się stworzyć szczere więzi i zdobyć ich zaufanie (asystenci dziecka i rodziny, streetworkerzy, pracownicy OPS)

– na tej bazie będziemy stawiać dalsze kroki – kierować dzieci i ich rodziców na odpowiednie zajęcia w ramach partnerstwa i działalności placówek publicznych (harmonogram działań),

– będziemy systematycznie monitorować postępy, wdrażać  w projekcie konieczne zmiany i towarzyszyć podopiecznym starając się o ich coraz większą samodzielność i samosterowność (koordynatorzy wraz z zespołem specjalistów  pracujących w projekcie).

 

Proces jest długotrwały, ale według naszych doświadczeń i wiedzy, w dużym stopniu skuteczny. Długi czas trwania projektu sprzyja podjęciu takiego zadania.

 

Początkową pracę wykonają głównie szkolni asystenci rodziny, streetworkerzy oraz koordynatorzy organizacji.  Jednocześnie lub stopniowo będziemy realizować poszczególne zadania opisane w Ofercie:

  • zajęcia wyrównawcze, szkolne koła zainteresowań
  • zajęcia korekcyjno – kompensacyjne
  • zajęcia logopedyczne
  • zajęcia psychoedukacyjno – profilaktyczne dla uczniów (indywidualne wsparcie psychologa)
  • terapia dla dzieci z orzeczeniem/opinią PPP lub innym wskazaniem do indywidualnej pracy indywidualnej
  • diagnoza i terapia SI oraz turnusy terapeutyczne
  • warsztaty: socjoterapia oraz trening zastępowania agresji
  • zajęcia sportowe usprawniające,
  • gry i zabawy z elementami korektywy,
  • zajęcia aikido dla dzieci i młodzieży,
  • zajęcia hobbystyczne (RPG, robótki ręczne, Klub Miłośników Japonii)
  • turystyka – Klub Podróżnika,
  • turnieje sportowe
  • praca uliczna –  podwórkowa (streetworking)
  • asystent rodziny,
  • poradnictwo rodzinne dla dorosłych (różni specjaliści)

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress